Saturday, December 24

bakso Indonesia

heyy ! title sangat menyelerakan bukan ? hehe . pagi tadi bila ibu kata nak masak bakso , perut aku dah macam tahu je apa yang aku fikirkan . haha . bakso ibu yang lebih umphh buat aku tak mahu makan bakso lain deh . so far aku pergi makan di gerai bakso Indonesia sini , pasti ada yang kurang aku rasa . kalau tak ramuannya , pasti orangnya . joking !

ini rupanya bakso Indonesia Pn.Suli saya C=

ini baksonya . aku sarankan pada mereka yang mahu mencari bakso atau pentol (meatball)
yang enak lagi menyelerakan (banyak daging daripada tepung) ialah bakso dari Johor Bharu ni .
secara spesifik aku boleh katakan yang plastiknya ada gambar lembu . moO !


ini bukan maggi tapi aku lupa apa yang tertera dipaketnya tadi , hihi .
sebenarnya yang buat aku rasa bagai makan di Indonesia inilah dia . 
first time aku makan ni , biasa ibu guna bi hun kuning ke mihun ke su'un ke .
sangat enaklah !


ini sebagai pelengkap rasa .
limau nipis bersama sambal yang ibu ketuk-ketuk dengan lesung batu .
even aku suka pedas tapi aku kurang letak
sebab aku tanak rasa bakso hilang sebab rasa pedas .
terpulang pada citarasa masing-masing c=


dan inilah rupanya . aku makan untuk kali keduanya ni , haha sedap punya pasal kan .
selagi perut ada ruang , aku sumbat sajalah =D

untuk lebih lengkap kalian hanya perlu tambah bawang goreng dan kicap . tadi kebetulan ada burgerdell , jadi aku tinggal ngap sajalah . hoho , rasanya bagai tiada tandingan >D

2 comments:

Iewa said...

jelous, kita pun suka bakso jugak. nnt suruh ibu buat utk wa, tak kira nak jugak.

n u r e e c h a said...

hehe ,
sure can .