Thursday, May 10

selamat datang cinta #2

       Zariff memecut laju kereta Myvi hitam miliknya . Tak keruan dia setelah mendengar berita kemalangan Sofi tadi . Apa yang ada dikepala cuma mahu melihat keadaan teman baiknya itu saja . Bagaimana kemalangan itu berlaku juga dia tidak mahu tahu . Yang penting keadaan Sofi . Hairan . Dia masih hairan . Kenapa Bunga jumpa Sofi ? Apa yang dibahaskan sampai boleh terjadi kemalangan . 'Kalau dia masih tak boleh terima jawapan aku , kenapa mesti sampai jumpa Sofi '. Keluhan berat dilepaskan . Digenggam erat stereng kereta . Seperti tak selesa saja duduk tiba-tiba . Mula rasa tidak puas hati dia pada Bunga .


Setibanya saja di hospital , Zariff segera bertanyakan pesakit yang bernama Sofiya Zakaria kepada petugas hospital . Setelah tahu dimana biliknya , dia berlalu pergi .


"Kenapa Bunga jumpa Sofi ?" Tanya Zariff yang muncul tanpa mempedulikan keadaan Bunga yang duduk kaku menggenggam telefon pintarnya dari tadi . Bunga berdiri . Dia hanya mampu membisu . Tidak tahu mahu diceritakan apa pada Zariff . 'Abang Zariff mesti benci aku', kata hatinya . Dia mula kepingin menangis lagi . Dia tak tega lagi untuk berdebat soal ini setelah puas kelmarin mereka berdua berada lama dalam keadaan yang cukup tegang .


"Abang tanya ni , kenapa Bunga jumpa Sofi tadi ? Sampai boleh accident ni kenapa ? Apa yang Bunga fikirkan sebenarnya ni ha ?!" Bunga kaget . Kaget dengan sifat Zariff . Selama enam bulan mereka bersama tidak pernah sesekali Zariff mencuba untuk memarahi dia . Apatahlagi meninggikan suara seperti sekarang ini . Zariff menunduk . Dia kesal dengan tindakannya tadi . Bunga beranggapan Zariff betul-betul sudah berubah . Bunga menggeleng . Seakan sukar untuk dia percaya Zariff yang dihadapan ini berbeza dengan Zariff yang dulu . Tak , dia tak sanggup untuk berhadapan dengan Zariff lagi . Dengan semua orang . Pasti dia yang akan disalahkan . Dia benci . Dia benci dengan semua ni . Bunga berlari . Menepis tubuh Zariff yang berada dihadapannya .


"Bunga ! Bunga , abang minta maaf . Bungaaa ! ". Zariff enggan untuk terus mengejar Bunga . Dilihatnya saja dari belakang . Cukup rasanya dia meluahkan kesemuanya seperti yang diminta Bunga sendiri kelmarin . Biarlah . Bunga perlu bersendirian juga . Sekarang dia perlu melihat keadaan Sofi .


Dari muka pintu bilik , kelihatan Sofi baru saja selesai tangan kanannya dibalut oleh misi . Hati Zariff lega sedikit . "Ehh Riff ! Kenapa muka tu macam kena kejar hantu je ? Haha .." belum saja Sofi sempat gelak besar , Zariff terus meluru memeluknya . "Riff .." Tergaman Sofi . "Aku lega kau masih hidup lagi" bisik Zariff . "Ehh kau ! Agak-agak lah . Nak sangat ke aku pergi ?" Terasa lemas Sofi dibuatnya . Geram juga ada . Minta dilepaskan . "Kalau kau nak pergi , minta izin aku dulu . Kalau tak , aku tak akan lepaskan engkau !"


'Ahh ! Mengada juga lelaki ni . Nasib aku sakit , kalau tidak aku tengking dia jugak sekarang', keluh hatinya melihat gelagat Zariff yang menjengkelkan .


"Terima kasih sebab kau selamat , Sofi". Ucapan itu keluar juga dari mulut Zariff . Tersenyum mereka berdua . Bersyukur . Jauh di sudut hati Sofi , dia cukup gembira melihat Zariff di sisi . Matanya ditutup . Mahu merasai kebahagiaan itu walaupun hanya seketika .


* * * * *

No comments: