Thursday, May 24

my new Bum-Bee

aku menemui dia minggu lepas pada asalnya . namun , ketika itu aku masih tak punya keinginan mahu memilikinya . aku sekadar melihat rupa bentuknya yang boleh tahan comel (warnanya ito) pada aku . 'Ya , boleh tahan', aku sekadar bermonolog . melihat saja pada harganya memang ia mampu milik . paparan skrinnya saja pasti mampu memuaskan nafsu aku tika bergambar (aku dan kamera diibarat bagai irama dan lagu =p) . jadi aku puas hati lah soalnya .


tenung punya tenung , rasanya aku sudah berkenan pulak . "Ibu , kakak nak ini lah !". akhirnya aku bersuara juga . melepaskan apa yang belum dipendam . tanpa segan-silu-penuh-hemah ibu pun menjawab, "Lain kali lah , kak . Beli barang penting dulu . Jom !". hukhuk . aku kecewa . permintaan aku ditolak lagi soal keperluan aku yang satu ini .


tak lama kemudian (iaitu kelmarin) .


sedang hendak menunaikan solat Maghrib berjemaah , ibu secara tiba tiba ,"Kakak nak beli handphone baru tak ?". aku kaget . dalam diam sudah tentu inilah saat yang ditunggu tunggu . tanpa segan silunya tak mahu berlengah aku pun menjawab ,"Mestilah nak ! Bateri Sony tu dah tak dapat diselamatkan . Tak sanggup pulak kakak nak menukarnya dengan yang baru . Banyak jasanya pada akak selama ni", jawabku dengan muka habis simpati . "Tapi , kalau rezeki sudah di depan mata , takkan kakak nak menolak kan , bu ", terusku lagi sambil muka kiut tahap kesembilan belas aku tayang pada ibu tercinta . tak lupa pada bola mata aku yang coklat ini , ia turut bercahaya tanda kebahagiaan telah diraih akhirnya . cetttt ! hiperbola melampau ! menipu belaka .


akhirnya , kini dia sudah menjadi milikku . pada asalnya , Galaxy Y itu menjadi pilihan . jenis Android paling murah pada aku . fikir punya fikir , Bum-Bee (Bumble Bee) juga yang aku pilih . banyak juga sebabnya kenapa BumBee dan tidak Xy Young (sedap hati aku bagi nama timangan =D) . pilihan antara kehendak dan keperluan nanti . sangat matang aku rasa tika itu . woaa konon . kekeke . paling mustahak , bila telefon berbunyi saja tak usah lah aku terkebil kebil mencari charger lagi =p


"Yang penting kita boleh berhubung kan ?" :>

4 comments:

ankeljonni said...

huiyyyooooo... henset baru... huhuhuhu

n u r e e c h a said...

iyaaa , baru tunjuk ;D

Jeliza Jabar said...

wah wahhh ! dah ada touchie jugak. kita kembarrrrrr =DD

n u r e e c h a said...

kembar tahi lalat jugak !
aww =DD