Saturday, November 10

izinkan aku senandungkan lagu cinta

*menaip sambil menghisap Mentos SourMix . terkenyit kenyit mata aku .
turut bertemankan lagu Tanpamu daripada Amir Jahari disisi*


ehem ehem !
kini izinkan aku untuk mendendangkan satu kisah cinta realiti . ya ! ini kisah cinta aku . yang kuanggap antara yang paling romantis sepanjang berumur 20an ini *betulkan koler baju*

kisah ini dimulakan dengan aku . aku yang masih sempat berfoya foya sedangkan STPM bakal kuhadapi tak lama lagi . masanya pula pada bulan Ramadhan tahun lepas . Alhamdulillah penuh barakah . hingga aku pun bertemu dengan dirinya yang teristimewa sehingga kini .

kali pertama bertentang mata tak kusangka dia rupanya yang kutunggu selama ini . putih tak berapa gebu masa itu . matanya berwarna coklat sama dengan aku . tapi sebenarnya bukan dia yang aku berkenan . aku berkenan pada saudara kembarnya . matanya biru y'olls ! tapi tapi ... dia pemaluuu ~ jadi aku tak mahu ! hamboi kau .

sebabnya adalah kerana aku ini seorang gadis yang naif . sewajarnyalah kan sebagai seorang gadis , kamu harus mencari seorang jantan yang menyayangi kamu . tak cukup kalau hanya kita yang menyayangi dia . kerana dia tunggak keluarga yang harus ditaati . tak gitu ?

dan aku rasa cukup bertuah masa itu . disaat aku menolak saudaranya yang bermata biru itu . rupanya yang bermata coklat itu sudah pun jatuh cinta padaku . kerana sifat tamak haloba dalam diri , tanpa berfikir bulat-bulat-dan-masak-masak aku terus memilih dirinya . dan dari situ kisah percintaan teragung aku dan dia bermula *bunyi drum*

seperti pasangan lain , kami memang saling menyayangi . kemana saja aku ada , dia juga ada . bila aku ke dapur , itu port pebret dia . kemain suka melantak okey dia ni . dan aku juga tidak tahu kenapa dia begitu menggemari ikan goreng . bila aku bagi aiskrim atau coklat (peberet aku) tidak mahu pulak dia . tapi itulah cinta . tak bermakna kita bersatu kerana punya minat yang sama bukan . kerana perbezaan itulah yang membuatkan kita bersama sebenarnya . itulah namanya saling melengkapkan ! tidakkah itu romantis ? wuuu ~

bila ada yang membuli dia , memang aku sangat marah . kenapa nak buli dia ? dia hanyalah seorang jantan yang namanya saja jantan . kenapa tak buli je aku yang gadis ini ? aneh kan .  yang jantan pulak yang dibuli . jadinya akulah pelindung sejati dia . aku jugalah tempat dia bersandar . tempat dia mengadu nasib dibuli . haihh ~ segalanya aku . entah bila dia nak mandiri pun aku tak tahu . well demi cinta aku relakan . siapa yang tak pernah berkorban apa saja demi yang tercinta kan . cinta itu akan buta kalau kita tak melihatnya dengan hati .

dan untuk mengakhiri kisah percintaan kami , aku hanya ingin memberi sedikit kata untuk sama sama bermuhasabah diri . bercintalah kamu dengan mereka yang benar ikhlas inginkan kamu . kalau benar dia cinta , dia bukan hanya akan meluahkan dengan katakata semanis gula saja . dia akan buktikan pada kamu . sama ada kamu sedar atau tidak . yang pasti dia cuba sedaya upaya untuk terus menyayangi kamu seperti mana kamu menyayangi dirinya . dia tahu untuk menghargai kamu . dengan cara menghormati kamu dan keluarga . dia juga tak akan mengkritik tapi sering menasihati . tak akan menilai kamu yang dulu tapi setia disisi untuk kamu yang sekarang (memang tiada yang sempurna, tapi kita digalakkan untuk berusaha. sekurangkurangnya)

itulah jua dia saya . sini saya perkenalkan .












so ?
mm janganlah terkejut sangat .
dialah kekasih hati saya selama ni . tak nak orang lain dah . hikk!


** hanya beri peluang pada ruang .
sentiasa meletakkan diri sebagai manusia yang tidak sempurna .
renungrenungkan diri seadanya .
mungkin dengan cara tu korang akan tahu/jumpa apa yang korang nak .
tinggal cepat atau lambat saja 



wahh ! adakah ini cinta namanya ? *kedua tangan didada mata terpejam mulut tersenyum*


No comments: