Monday, November 12

dari kediaman baru


hampir sebulan sudah meninggalkan rumah lama . masih cuba menyebatikan diri dengan rumah baru . dan suka hati aku saja guna ayat macam tu heh ! rumah baru sekarang yang jaraknya tidak jauh juga terlampau dekat iaitu di sebelahnya saja dan sangat memudahkan proses mengemas barang . tapi dekat tak dekat , barang tetap banyak . diangkut berhari hari selama seminggu . akhirnya kosong . dah rasa macam baru nak pindah balik kat situ pulak hmm .

lama dah sebenarnya aku tinggal kat rumah ni . dari aku usia lima tahun hingga cecah usia 20an sekarang . nak kata tentang kenangan memori kisah suka duka memang banyak . nak sebut satu persatu memang tak sudah .

- punya arnab . Boboi nama kuberi . lama lepastu punya pulak arnab betina , Comel namanya . mereka dua bersatu maka terhasillah keturunan arnab sehingga ke generasi ketiga .
- aku juga bela kucing . banyak sangat . nama pun macamacam tapi jenis lebih kurang . cam tak cam lantak asal depa menyahut bila dipanggil .
- ayah pula dulu kaki pancing . jadi macamacam jenis ikan juga pernah ada kat rumah ni . tak lupa juga , burung ! burung apa aku tak tahu . yang aku tahu warnanya hijau kuning . memang comel .
- masa darjah 6 dulu aku dengan adik memang gila main Rondes (Kriket) . jadi bila hujan turun atau sementara tunggu geng yang lain (lelaki semuanya) datang we'olls main depan rumah tulah . waktu tu memang aku juga satusatunya pemain perempuan merangkap pembaling bola utama . muehehe !
- aku juga punya adik angkat , Solehin namanya . tarikh lahir tak jauh tak dekat jugak dengan aku , 12hb Julai kalau tak silap . tapi masa dia darjah 5/6 pindah T_T

itulah antaranya and semuanya masa aku hingusan lagi . cukuplah sekadar aku katakan rumah ni memang dipenuhi dengan kenangan di setiap sudut rumah buat aku dan keluarga J


** dikesempatan ini juga aku ingin mengucapkan
Happy Deepavali
buat mereka yang menyambutnya esok hari .
dan akulah tu di antaranya hihikk !

No comments: