Friday, April 12

Otak Kata Jangan, Hati Pula Kata Ya

          Aku cuma terbawak-bawak dek masa silam. Aku dikaburi oleh simpati dan rasa belas kasihan. Aku terikat dengan janji yang pernah aku buat.

          Tapi hakikatnya, aku tak sayangkan Su lagi. Sekurang-kurangnya, bukan seperti dulu. Rasa kasih dan sayang yang masih ada ni semata-mata sebab wujudnya memori lama. Tapi rasa tu tak cukup untuk menjemput Su kembali dalam hidup aku.

// Kelabu.

entah kenapa, ayat ni mampu buat aku tersentap tiba tiba bila aku baca. siyes aku terasa sebenarnya. dalam jugak aku fikir.

cuma sekarang aku tak pasti, ini ke yang sepatutnya?

lain yang aku fikirkan, lain pulak yang hati aku rasa. yang dibuat melencong entah kemana. langsung tak membantu. bila tersepit, emosi melonjak. aku tertipu.


No comments: