Saturday, March 10

tentang perasaan

keadaan yang dia alami buat aku turut terpukul . tentang perasaan . perasaan kepada seseorang yang cukup disayangi . perasaan yang cuba untuk menjaga perasaan lain . tanpa sebarang hirisan juga luka . bagaimana kita mampu mencegah diri agar tidak menghiris perasaan mereka yang kita sayang . sukar . aku tahu ia teramatlah sukar . memikirkan kesan dan akibat yang mungkin lagi parah setelah tahu akan kebenaran . pasti tiada siapa yang mengharapkan kekecewaan tatkala kebenaran ito diungkap . ito pasti !

namun , salahkah jika kita ingin menyatakan hal sebenar ? bukankah ia lebih baik daripada terus terusan berbohong . berbohong pada diri dan mereka yang amat disayangi . kenapa pula kau bersuara dengan api kemarahan pabila ditegur sedikit ? kau lemparkan semuanya pada dia semula , "dia yang bersalah bukan aku !" . kau enggan terima kebenaran yang asalnya berpunca daripada .. sikap kau .

sedarlah . hati ito perlu juga kau fikirkan . kau fahami . dan kau payungi . daripada ia turut terluka rabak kerana menjaga perasaan kau yang keras ito . mengapa terlalu sukar untuk kau memahami hati kecil yang begitu pedulikan kau ?



" Bila marah merasuk minda 
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa ..
Tolong ingatkan aku kisah kita "

No comments: