Tuesday, November 29

sejenak .

"berkasih biar satu , berkawan biarlah beribu"

biasa bukan dengar ayat ini ? aku pasti semua orang ada teman yang ramai . tidak kira lah teman baik ke teman biasa ke , mereka tetap bergelar teman pada kita . pastinya semua menginginkan agar hubungan yang terjalin kekal abadi . saat susah senang dilalui bersama . memberi dorongan dan sokongan yang padu dan jitu . mendoakan kejayaan dan kebahagiaan dunia akhirat . semestinya yang lebih dari biasa dari segala aspek . membuktikan bahawa kita amatlah menghargai dia sebagai seorang teman . ada jugak yang tidak mahu terlalu menunjukkan keprihatinannya . lebih selesa melakukannya tanpa pengetahuan orang ramai . namun yang tahu pastilah teman baik nya . bagi aku itu romantik apa ? jangan difikir sang kekasih saja yang boleh buat begitu , hehe . kadang-kadang aku terpikir juga , adakah aku begitu ? HAHA , gedik . apapun biarlah mereka yang menentukannya =p

namun sebenarnya aku cuma ingin tahu kenapa masih ada segelintir individu yang melakukan kita sebagai teman simpanan ? maksud aku , bila dia susah bukan main dia mencari kita . tapi bila senang dicarinya orang lain pula dan kita diketepikan saja .  kalau berlaku pada aku , perlu ke aku marah ? perlu ke aku kasi sound dia cukup-cukup ? atau ignore je kalau dia cari kita semula ? haha , kejam to sebab aku memang bukan begitu . cuma aku punya pendirian yang tegas . nasiblah kau kalau terkena =D

aku tidak mahu terlalu berkira . cuma fikirkan lah . bukan semua orang boleh terima layanan sebegitu . kita berkawan ikhlas dan semestinya mahukan hubungan yang kekal hingga ke akhirnya . juga tidak terlalu membandingkan setiap ciri yang ada . setiap manusia ada perasaan yang ada batasnya dan berhentilah dari menjadi makhluk yang terus mengharap untuk orang saja yang memikirkan hati dan perasaan kau . kau perlu adil . jangan juga jadi seperti kacang lupakan kulit . cuba fikirkan , bagaimana kalau satu hari nanti kau ditinggalkan disaat kau benar-benar memerlukan tempat untuk mengadu ? kau masih mampu survive ? baguslah kalau mampu . tapi , sampai bila wahai teman ? bukan semua orang mampu menjadi teman yang cukup memahami kau seperti yang lain . tepuk dada tanyalah selera C=



# FRIENDS , thanks for being such a wonderful friends to me ,
   although I know I'm not a perfect person too .
   I Love You :)))

No comments: